Ми впевнені ви з нами погодитеся, що сучасний світ вже неможливо уявити без маркетингу. Ця галузь стала невід’ємною й важливою складовою будь-якого бізнесу та суспільства загалом. І сьогодні, 4 листопада, ми відзначаємо свято професіоналів цієї сфери – Міжнародний день маркетингу. День, що вкотре нагадує нам про важливість цієї галузі у нашому світі і відзначає її досягнення та внесок у розвиток міжнародних продажів.
Тож давайте разом у цей день розглянемо історію зародження маркетингу, роль реклами у цьому процесі та таємниці психології споживачів, які лежать в основі маркетингових стратегій.
Маркетинг: зародження та розвиток
Маркетинг, як сучасна сфера, має своє глибоке коріння в історії. Його зародження пов’язане саме з появою ринкових відносин і конкуренції між виробниками ще у далекому Середньовіччі. З того часу, впродовж наступних століть, маркетинг розвивався та вдосконалювався, і тільки у 20-му столітті став самостійною науковою дисципліною та професійною галуззю.
Одним із основоположників цієї сфери є Філіп Котлер, американський вчений, який у 1960-х роках розробив теорію маркетингового менеджменту. Він вперше визначив основні складові маркетингу, які об’єдналися у всім відому систему «4Р» (Product – продукт, Price – ціна, Place – місце, Promotion – просування), що й стала основою для розробки маркетингових стратегій у майбутньому.
Реклама як складова маркетингу
Сьогодні рекламу найчастіше розглядають як окрему сферу діяльності, але водночас її відносять до одного з найважливіших інструментів маркетингу. Саме її використання у цьому процесі дозволяє привертати ще більшу увагу споживачів до продуктів і послуг, та спонукати їх до активних дій.
Реклама також має свою довгу історію становлення і виникла ще у давнину, коли виробники застосовували різноманітні способи для просування своїх товарів. До прикладу у Давньому Єгипті для цього використовувалися спеціальні стільці (які є прототипами сучасних і звичних для нас штендерів), що містили інформацію про різні послуги та продукти. Вони встановлювалися на вулицях міст для привертання уваги покупців безпосередньо біля самих місць продажів. А от у Римській імперії рекламували ці ж самі продукти та послуги, роблячи графіті на стінах міст та місцевих спорудах.
Потім із розвитком технологій реклама стала більш інформативною та спеціалізованою. Спочатку це були усні рекламні оголошення, далі вони форматувалися у поширенні матеріалів через зовнішню рекламу (банери, рекламні стели, вивіски, дайтбоксм), а нині Інтернет, телебачення, радіо та соціальні медіа стали вже головними платформами для впровадження рекламних кампаній. Сьогодні сучасні рекламні стратегії включають у себе і створення брендів, й інтернет-маркетинг, і контент-маркетинг, а також вивчення психології споживачів.
Таємниці психології споживачів
Психологія грає надзвичайно важливу роль не лишу у загальному значенні, а й у сучасному маркетингу. Адже вивчення саме психології споживачів дозволяє компаніям розуміти їх потреби, бажання та мотивацію, що в свою чергу допомагає їм розробляти більш ефективні та правильні маркетингові стратегії.
Є безліч методів задля вивчення цього процесу, які використовуються у маркетингу, але сьогодні ми хочемо поділитися трьома найголовнішими таємницями психології споживачів. Серед них:
- Соціальна довіра. Люди часто спираються на відгуки та рекомендації своїх рідних і друзів при виборі продуктів і послуг. Тому цей аспект особливо варто брати до уваги, коли ви створюєте рекламні кампанії для свого продукту чи послуги. Чим більша соціальна довіра, тим результативніші продажі вашої компанії.
- Емоційний вплив. Маркетологи завжди намагаються викликати певні емоції у споживачів, аби вони відчували позитивні асоціації з продуктом або брендом. Задля цього часто у рекламі використовують образи тварин і дітей, які викликають радість та любов. Тож емоції – це ваш заклик до взаємодії з клієнтом. Апелюйте до них і використовуйте у цьому процесі позитивні чинники для їх формування.
- Аналіз поведінки. Збирання даних про поведінку споживачів в Інтернеті дозволяє персоналізувати рекламу та пропонувати відповідні товари та послуги. Тут вам допоможуть різні анкетування, опитування споживачів та спеціалізовані аналітичні інструменти. Тому пам’ятаємо про це й постійно робимо моніторинг інформації щодо взаємодії клієнта з вашим брендом.
Отже, безперечно маркетинг – це вже невід’ємна частина нашого життя, що визначає, як саме ми сприймаємо світ навколо нас. Ми розібралися, що від реклами до таємниць психології споживачів, він допомагає не лише компаніям в ефективності майбутніх продажів, а навіть – нам, як звичайним споживачам, зробити кращий вибір під час процесу покупки і відчути себе задоволеними від неї.
Міжнародний день маркетингу – це час відзначити всіх, хто працює в цій цікавій та важливій сфері. Тож команда RX-NAME приєднується до сьогоднішніх привітань і також вітає усіх причетних із професійним святом. Бажаємо вам успішних маркетингових стратегій, результативних кампаній у майбутньому та ефективних комунікацій з вашими клієнтами!
Залишити відповідь