Успіх в онлайн-рітейлі визначається багатьма факторами, які можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на нього. Однак, серед усіх цих елементів, надзвичайно важливо зосередитися на одному ключовому із них – обсязі продажів, що й визначає позиціонування бізнесу у конкурентному середовищі сучасного інтернет-світу та свідчить про його власний розвиток. Втім іноді результат цього процесу може коливатися під впливом різноманітних зовнішніх та внутрішніх чинників, що значно не відповідають попереднім очікуванням. Тож, які саме фактори впливають на продажі, як реагувати на ці виклики та які стратегії застосувати для поліпшення ситуації? Про ці ключові питання й піде мова у нашій сьогоднішній статті.
Насамперед давайте розглянемо декілька факторів, що зазвичай впливають на продажі та їхню результативність. Серед них можна виділити наступні:
- Сезонність. Це явище при якому попит на певні товари або послуги змінюється залежно від пори року чи сезону. Наприклад, зимовий одяг та теплі чоботи будуть необхідніші й популярніші у холодну пору року, тоді як купальники та босоніжки – влітку. Саме розуміння сезонних тенденцій та їхнє розмежування один від одного дозволить вам ефективно налаштувати власні маркетингові акції.
- Конкуренція. Це процес, у якому різні бізнеси та компанії змагаються за однакові чи подібні між собою ресурси в одній і тій же галузі, з метою залучити до себе більшу кількість споживачів або збільшити власну ринкову частку. Й от зміни на ринку, до прикладу такі як вихід нових продуктів конкурентів чи їхній ребрендинг, можуть вплинути на ваші продажі. Тому важливо постійно стежити за їхньою діяльністю та швидко адаптуватися до нових умов.
- Тренди споживачів. Це загальні напрямки чи зміни у поведінці, перевагах та звичках споживачів, які впливають на їхні рішення щодо покупок. Наприклад, зростання популярності екологічних товарів сприятиме й збільшенню попиту на них, але водночас – зменшенню продажі звичайних нам продуктів без використання еко-складових. Тому інтернет-бізнес все частіше слідкує за трендами та підпорядковується їм, цим самим швидко адаптуючи та змінюючи власну продукцію.
- Якість обслуговування. Це оцінка того, наскільки добре компанія задовольняє потреби та очікування своїх клієнтів у процесі комунікації з ними та надання товарів чи послуг. До прикладу негативні відгуки або поганий досвід покупок можуть сформувати поганий досвід ваших потенційних покупців. Тому варто ретельно слідкувати за цим і робити все, аби ваші споживачі поверталися до вас знову і знов.
Тож із основними фактори, що можуть впливати на спад чи зростання продажів вашого бізнесу, ми розібралися. Однак як тоді діяти у цих випадках і що робити, аби завчасно запобігти їм? Задля цього наша команда RX-NAME.UA і сформувала для вас власний список із 10 перевірених методів саме щодо збільшення продажів.
10 перевірених методів для збільшення власних продажів
Перший – оптимізація сайту.
Насамперед зосередьтеся на поліпшенні швидкості завантаження вашого сайту, використовуючи спеціалізовані інструменти, до прикладу як Google PageSpeed Insights. Також зробіть інтерфейс інтуїтивно зрозумілим для користувачів, за необхідності зверніться за допомогою до професійних веб-дизайнерів.
Другий – SEO (пошукова оптимізація).
Використовуйте ключові слова, що відображають запити вашої цільової аудиторії. Регулярно оновлюйте контент на сайті та застосовуйте на практиці аналітичні інструменти для відстеження ефективності SEO.
Третій – email-маркетинг.
Створюйте персоналізовані розсилки для кожного клієнта, використовуючи дані про їхні попередні покупки. Наприклад, такі інструменти як Mailchimp можуть допомогти і будуть корисні вам у цьому.
Четвертий – соціальні медіа.
Активно використовуйте свої соціальні мережі для просування товарів чи послуг: ведіть блоги, організовуйте конкурси, акції та різні тематичні інтерактиви, які будуть збільшувати вашу взаємодію з клієнтами, й відповідно – самі продажі.
П’ятий – інфлюенсер-маркетинг.
Залучайте блогерів та впливових людей для промоції вашого товару. Особливо зосередьтеся на тих, хто має аудиторію, подібну до вашої цільової групи, й почніть співпрацю з ними.
Шостий – акції та знижки.
Пропонуйте тимчасові знижки або ексклюзивні пропозиції для стимулювання швидких покупок споживачами, залежно від тенденцій та їхніх популярних запитів.
Сьомий – програми лояльності.
Розробіть систему бонусів або знижок для постійних покупців. Це буде корисно як для них, так і для вашого бізнесу.
Восьмий – удосконалення асортименту.
Регулярно аналізуйте продажі та відгуки власних клієнтів, аби вчасно та швидко оновлювати асортимент згідно з їхнім попитом на конкретну продукцію.
Дев’ятий – чат-боти та онлайн-підтримка.
Використовуйте автоматизовані чат-боти для швидкого вирішення типових питань і забезпечте якісну підтримку клієнтів. Все частіше український бізнес використовує ці чат-боти на власних сайтах і у таких месенджерах як Viber i Telegram.
Десятий – аналітика та зворотній зв’язок.
Ну й на останок – використовуйте інструменти аналітики, до прикладу всіма відомий – Google Analytics, для відстеження поведінки користувачів на вашому сайті та збору зворотного зв’язку задля подальшої ефективної оптимізації. Це допоможе вам виявляти недоліки у процесі продажів та змінювати маркетингові стратегії щодо них.
Загалом збільшення продажів в інтернет-магазині – це комплексне завдання, яке вимагає глибокого розуміння ринку, потреб споживачів, а також вміння гнучко та ефективно використовувати різноманітні маркетингові інструменти. Й, якщо за певних обставин у цьому процесі ми спостерігаємо їхній спад, то реалізація цих методів, які були розглянуті нами сьогодні, допоможе підвищити продажі та сприятиме стабільному розвитку вашого бізнесу. Головне – вчасно виявляти це та швидко адаптуватися до нових умов.
Бажаємо вам успіхів в інтернет-продажах і хай щоразу їхня кількість збільшується, ніж зазвичай!